Tillbaka efter mycket plugg och ingen blogglust,

Hej kära läsare,

Ber om ursäkt för att det blir sådana pauser ibland men oj, vad man kan tappa blogglust när man har mycket annat att tänka på.
Så mycket har hänt, final exam är taget och avklarat så dags för nästa nivå!
Julafton har firats, likväl nyår, nya vänner har man fått och hemlängtan men man faller mer och mer för Tokyo som stad, denna pulserande stad är min stora kärlek.

Men vad har egentligen hänt den tiden du inte uppdaterat?

* Sverige;

Jag kom aldrig iväg till Sverige som jag ville, önskade verkligen nu när hemlängtan slog till som hårdast att jag hade kunnat ta flygplanet och hälsa på alla men tack vare krångel med Ticket och CSN så avslutades det med att jag beslöt mig för att stanna här.
Men en dag kommer jag ju självklart att hälsa på Sverige, vet bara inte när.

* Julafton;
Julafton firades med vännerna mina och det var så trevligt och mysigt. Kändes inte som julafton men vad lycklig jag var den dagen. Jag har flyttat ihop med mina vänner Maddie och Åsa, på morgonen samlades vi i köket och krypte ihop oss vid vår lilla julgran från 100yen Shop och delade ut presenter till varandra.
Jag fick mitt livs mest chockerande och perfekt julklapp, ett års medlemskap i alice nine.'s fanclub!
Jag fick även kort och låda med Stitch och pussel samt badbomb med Full Metal Alchemist.
Denna bild får tala för min morgonlycka:

Lyckliga Malin en tidig julaftonsmorgon.

Julafton fortsattes sedan med att städa, laga mat och hämta upp Jonathan och Amadeus på stationen. När de var klart så samlades vi alla (Jag, Maddie, Åsa, Bahar, Kazu, Jonathan och Amadeus) runt vårt lilla bord och åt gooood mat! Tack åsa för att du är en sån bra kock! ♥
När maten var uppäten drogs det vidare för karaoke i Kichijouji och jul-purikura. Lovely!




* Nyår;
Nyår firades på resturangen The Lock-Up med Maddie. ♥
Åsa och Bahar åkte till själva Tokyo i Tokyo för att vara med på nedräkning och sedan dra sig vidare till oss partyprissar i Shinjuku.
Jag och Maddie började med att gå till Dailys för att köpa lite att dricka. Visste ni att man kan köpa vodka och cola på burk?! Det visste inte jag! (Jäkligt gott också, smakar typ bara cola!)
Vi satte oss i köket, åt lite mat och snackade. Sedan blev det musik (Lady Gaga) och fixande av outfit.
Sedan drog vi iväg till Shinjuku!

När vi kommer in till resturangen så blir förda till vår cell och får "rök-raketer" att dra i snöret på när klockan slår tolv, riktigt roligt!
Det var fest där och det var roligt då man fick lämna namn och cellnummer, sen innan nedräkning ropades namnen upp och då skulle man svara med att skricka "hai!" höht och bara jubla för att visa att man var redo för nästa år. Sedan blev det svart, musiken gick igång i bakgrunden och nedräkningen började sen - AKEMASHITE OMEDETOU GOZAIMASU!
Så blev det dags för att inleda året med en break-out, nyårsfirande man sent glömmer!


Det var allt för ikväll.
Jag ska uppdatera med mer imorgon, men nu kallar snacks och lite persikovatten.

Love,
Malin

Kommentarer
Postat av: Maria

Du går händelsevis inte på KAI och pluggar japanska? Eller känner du bara Jonathan och co utöver det? :)

2010-01-08 @ 00:47:53
URL: http://makitty87.blogg.se/
Postat av: Birgitta och Pekka

Hejsan.

Kul att läsa lite nytt.Njut av värmen på 8-9gr plus hos er för här har vi nu 21gr kallt. Har ni känt någon mer jordbävning då? Såg att Nattis åkt tillbaka till England igen.

Vi hörs ha det gott o hälsa alla därhemma så kommer vi flygande snart / Kramisar Mamma......

2010-01-09 @ 12:16:09
Postat av: Maria

Jajamensan. Gick i samma klass som Jonathan förut, men ska tyvärr gå om 4:an nu :) Vilken klass går du i? Hur länge har du varit i Japan?

2010-01-10 @ 05:50:46
URL: http://makitty87.blogg.se/
Postat av: Maria

Bara så du vet så är det tredje nivån som är svårast. Det är MASSOR med gramatik. Korvstoppning så det skriker om det xD

Jag har varit i Japan ett år nu. Började i ettan, samtidigt som Jonathan. Vi har gått i samma klass ända från början, fram tills nu :)

2010-01-10 @ 17:21:30
URL: http://makitty87.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag skulle såklart vilja stanna och jobba/bosätta mig här i Japan. Trivs inge vidare hemma i Sverige kan jag lova T_T Men det lutar väl åt att jag kommer hem till sommaren ändå, och får söka jobb i Sverige (något som har med Japan att göra, då man är något sånär hyffsad på språket ändå). Vad är dina planer för framtiden, efter KAI? Hur länge ska du plugga och så? :)

2010-01-12 @ 05:27:03
URL: http://makitty87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0