The real deal.. or maybe not...

Hej där!

Hur har ni det?
Skolan har börjat och jag trivs verkligen med att ha morgongrupp istället för eftermiddag. Det är verkligen mer jag att få det gjort på morgonen för att ha dagen kvar. Men det är ju så olika för alla människor!
Våra nya lärare är riktigt bra och klassen är trevlig, börjar mjukas upp mer och mer.

Jag har helt randomly påbörjat att försöka lära mig tare-me men det är svårt när man inte har bra klister för lösögonfransar så det måste införskaffas, mamma vill du hjälpa mig?
Här är resultatet från när jag började att pröva detta;

Jag är inte nöjd med sminkningen direkt men det visar vad det går ut på!

Denna sminkning går ut på att få ögonen att se större ut med hjälp utav att måla svart nedanför och den tomma delen vit, man sätter dit lösögonfransar längs det svarta på kanten för illusionen av större ögon ska komma fram. Så snyggt när man lyckas men jag får kämpa lite till innan det blir perfekt!

Utöver det så är jag helt kär i gyarus att det börjar bli löjligt och ja, jag vill själv bli gyaru. Men då det finns många olika "-kei" (generes) inom den stilen så blir det att blanda det bästa av de flesta och skapa Malin-kei. (Haha!)

Jaa, owattemashou ~



Jag har en nyhet och det är att jag har nu förlängt mitt år här i Japan med ett halvår så jag ska stanna kvar på KAI fram till mars 2011.
Tanoshii!



Love,
Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0