Pengabrist, pengabrist, oh pengabrist...

Godkväll,

Sitter i köket/vardagsrummet och funderar över olyckliga stunder där pengar spelar så jäkla stor roll..
Det är inte roligt att vara fattig student och inte ha en enda inkomst förutom csn-lånet. Och även fast man är ambitioös och letar, letar, letar så hittar man inte ett enda jobb som passar en utlänning med mindre bra kunskaper i japanska.
Hur ska man då lyckas få pengar?

Det som gör mest ont är när man så gärna vill skaffa husdjur men det enda man fastnar för är en tamiller som kostar en stor slant, utan tillbehör... Skog och helvete också...
Får man skaffa en fond som heter "Hjälp Malin skaffa husdjur"?

I sådana fall.. kan jag skaffa en nu?

Kommentarer
Postat av: Birgitta och Pekka

Usch ja, du kan väl skaffa en bur o sätta in Kotts kusin i ett tag.Han varken äter dricker eller luktar.- Nej det var inte ens roligt- Håll ut....

Kramisar Mamma...

2010-01-19 @ 18:08:34
Postat av: Maria

Själv skulle jag vilja ha en liten kattunge. Men det går inte. Dels för att jag bor i ett guesthouse och dels för att jag inte vet hur länge till jag stannar i Japan (helst föralltid, men det vet man ju aldrig). Vill ju inte gärna köpa en katt, bli alldeles tokföräldkad i den, för att sedan sälja eller ge bort den till någon :( Nåväl..



Hoppas det går bra i skolan för dig! :)

2010-01-23 @ 03:39:07
URL: http://makitty87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0