JLPT, EJU, pengabrist och sjukling...

Hej,

Sitter just nu i skolans.... inte datasal, hade det funnits hade jag fortsatt den vannan men nu nojer jag mig med att sitta vid nagra datorer dar alla andra ocksa sitter. Ar roligt att det saknas tre bokstaver i alfabetet sa att man inte kan skriva ordentligt.. heh.

Skolan ar nu slut for dagen och jag onskar vrkligen att jag kunde ga till djuraffaren och kopa hem en iller-kompis!
Men pengabrist ar har och det ar inte kul, for hur ska man da kunna leva ordentligt i en stad som heter Tokyo?
Dock kan jag vara glad over att det ar fint vader och jag lever med halsa, inte fullt ut da jag kanner mig ratt sa trott men det beror nog pa att dom senaste dagarna inte har varit fyllda med allt for god somn. Jag ska battra mig!

Annars sa kan jag vall tala om att jag ska pa sumo den 7 februari. Jag ser fram emot det da var larare aven sa att vi sakert kommer ga till den stora arenan, woho! (でも、力士はほんとうに佇セクシじゃないですよね!)
Sa till helgen blir det att borja lasa mer om sumo sa att man verkligen forstar vad som sker under den stund de buffar och har sig.
Idag fick vi kolla pa lite sumo pa tv och det var kul, for josses vad dom ser ut och vad starka de maste vara!

Annars sa ar det inte sa mycket mer som hander och sker, for tillfallet sa ska jag fortsatta leta fram lite tips och sant om jobb bland annat, vi far se hur det gar.

Puss och kram,
Malin



Kommentarer
Postat av: Birgitta och Pekka

Tjena..

Tror du att det kan finnas kvinnliga sumons?Nej det gör det nog inte, men oj vad jag vill se en geisha när vi kommer.Nästa vecka flyger Herr Karlsson och Herr skogaholm tillsammans med godisprinsen från Arlanda.Hoppas dom hinner fram itid innan skiverna torkar o godiset blir stenhårt, så håll koll på när planet landar och vänta på brevbäraren.. Håll UT Håll UT..Kramisar Mamma o alla som finns i detta hus.

2010-01-21 @ 22:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0