There She Is!!

Hej,

När jag kom till Japan blev jag utav min vän Åsa-Måsa-Måsie-Påsie intrducerad till denna fina serie på 5 delar.
Det handlar om kärlek, hur den av samhället anses vara fel men dessa två vet att det inte är kärleken utan samhället som har fel. (I denna serie handlar det om kärlek mellan katt och kanin, en symbol.)
Det kan jämföras med kärleken mellan olika raser på människor, exempelvis en caucasian och asiat, en mörkhyad och asiat osv. Jag finner denna serie att vara så bra på mer än bara ett sätt, och då det bara är musik och inget asiatiskt språk (Made in Korea) så ber jag er läsare att lägga undan en kort del av er dag och titta på denna serie. (Besök gärna www.sambakza.net)
Ni kommer inte ångra er!



Part 1 "There She Is!!"


Part 2 "Cake Dance"


Part 3 "Doka and Nabi"


Part 4 "Paradise"


Part 5 "Imagine"




"I thought that, if the world won't change, we would never reach happiness."

Kärlek är kärlek, och kärleken är vacker.
Kärlek är kärlek, utan den är vi ingenting.

*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0