Tsunami, sol och chips..

Det var det söndagen bestod utav.

Igår när jag vaknade pluggade jag utan vetskap om tsunamivarningar och att det var jordbävning här och där.
Jag visste om Chile och Hawaii, samt Okinawa förstås, men inte att det var på väg in i hela Japan.
Så när mina vänner hördes i köket gick jag ut och fick veta att vi har varningar om tsunami i Japan.
Vi kollade på tv där de varnade på alla kanaler om att vågor var på väg, men med tur kom det aldrig någon större farlig våg. Det inträffade en våg i en hamn på 1m och 20cm, sedan på ett annat ställe på 1m men det var lyckligtvis allt.

(Kan här i mellan tala om att min titel heter så för att det var på dagen soligt och jag åt mycket chips. Det var gott.)

Jag har aldrig trott att något som en tsunami skulle ske någonstans jag var, av någon anledning. Men många gånger kan jag vara en rätt så hakuna-matata person, så det är inte direkt att jag tror att jag någon gång komer krascha med en bil eller med ett flygplan heller..
Men jag erkänner att en lustig känsla i kroppen kom ändå. Jag minns så väl när tsunami-vågen kom i Thailand och så många liv spilldes. Att det skulle ske igen vore fruktansvärt.. Det som har hänt i Chile är fruktansvärt, jag tycker så synd om människorna där borta.
Naturkatastrofer är inte att leka med, och som jag sa till min mamma i telefon "Med tanke på det konstiga snövädret i nord, regn vädret i medelhavet, tsunami och jordbävningar.. Inte underligt att de beräknar att vi går under 2012".
Nu ska man inte skämta så men det är ju så man börjar undra.. eller hur?

Utöver det så är jag nervös inför fredag. Då är det dags för mig att delta i Speach Contest och hjälp.. Jag är nervös tjej! Idag drog jag en lapp som skulle sätta mig på platslistan för turordningen och jag är 3:de personen ut.. OJ!
Hur ska detta gå, Kami-sama?

Sen, så kan jag tillägga att det nu är 1 mars och mina föräldrar kommer hit 31 mars, jag är så glad just nu!!
Saknar mina föräldrar, vi har inte sätts på ett halvår och det är långt.. Det ska bli jätteroligt att äntligen få skratta med mamma och pappa, prata med dom och bara umgås. Saknar min kära mor och far. Dock så vet jag redan nu att det kommer bli mycket "stå där, ställ dig där och så tar vi en bild där" Haha, eller hur mamma? (Du vet att jag bara retas och egentligen tycker om det!)
Det är också perfekt att enligt min lärare beräknas sakura blommerna blomma upp när de kommer, vilken tur ni har!

Nejmen, nu ska jag lägga in lite andra saker på denna blogg, men i andra inlägg.
Jag tackar ni läsare för att ni läser, är så roligt att se att det finns folk som har intresse av vad jag skriver.
Tack så mycket,

Malin ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0